måndag 16 februari 2009

Pastorn sprider kärlek högerut

Quoth Anders Björck, avgående landshövding (m):

– I min avskedsansökan har jag begärt att sluta den 15 februari. Försvarsministern har bett att jag ska vara kvar till årets slut. Men jag är en hederlig och principfast man (...), förklarar Anders Björck för SvD.

Jag måste erkänna att jag på något sätt alltid gillat denne bitige moderat (liksom jag oftast avskytt partiets politik). I detta fall anger Björck att han "inte tror på" FRA-lagen och därför avgår, trotsandes den tämligen skamlige Tomhylsan; själv gjorde jag vapenfri tjänst som vedförsörjare...blir det zombieinvasion så är det mig ni kallar på.

Pastorn utdelar respekt (och fred)! FRA-lagen är naturligtvis även den skamlig. Vad i helvete är det för antikommunister i regeringen (frågar jag mig av alla; de som känner mig vet var jag står politiskt så nu om någonsin ber jag att få gapflabba och utropa dessa pajasar till åtskilligt mer Nordkoreavänliga än vad jag hade varit ens under pistolhot) som driver igenom sådant trams...samt IPRED1, IPRED2, ACTA, osv., osv...

Just asking. Vill de ha det som i Sovjet?

(YES! Det känns skönt att få trolla ibland, Pastorn erkänner det gladeligen)

Inga kommentarer: